۱۳۹۱ شهریور ۵, یکشنبه

جزئیات تازه از اسامی و بروز اختلاف در هیئت موسس شوراي ملي

اظهارات مبهم وضدونقيض داریوش مجلسی درنقش سخنگوي شوراي ملي وجزئیات تازه ازاسامی و بروز اختلاف در هیئت موسس شوراي  ملي


پس از نزدیک به دو هفته از اعلام تشکیل شورای ملی‌ ،براثر فشار افکار عمومي بالا خره یکی‌ از افراد موثر در تشکیل این شورا به عنوان سخنگو و مدافع آن شورا  در محافل رسانه ای‌ آفتابی شد ،ایشان که داریوش مجلسی نام دارد خود را از بنیانگذاران جبهه‌ ملی‌ در خارج از کشورمعرفی‌ کرده و همزمان خود را همکار نزدیک آقای رضا پهلوی عنوان کردند ،ایشان در حالی‌ آقای رضا پهلوی رابه عنوان تشکیل دهنده شورای ملی‌ نام بردند که آقای رضا پهلوی تا کنون در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده اند .
داریوش مجلسی طی‌ برنامه ای‌ در میهن تی وي در حالی‌ در نقش سخنگوی شورای ملی‌ ظاهر شد که غیر از رضا پهلوی و جنبش آذربایجان و نهاد مردمی نام هیچ شخص یا گروه سیاسی را که در جلسه هماهنگی‌ حضور داشته اند را به خاطر نمیاورد! ایشان  از مشاورین آقاي رضا پهلوي در تشکيل شوراي ملي به عنوان مشاورینی با سابقه‌ بسیار پاک صحبت کردند اشاره وی به دو نفر از اعضای جنبش آذربایجان است به نام‌های لهراسب زینالی و همایون نادری فرد و در حالی‌ این افراد را فاقد هرگونه سابقه بد می‌داندکه دبیر جنبش آذربایجان یعنی‌ آقای لهراسب زینالی یکی‌ از مشاورین آقای رضا پهلوی اخیرا درگیر موضوع کلاهبرداری اقتصادی و محکومیت قضایي در آلمان قرار گرفته اند!
 همایون نادری فرد نيز به تازگی از ایران به آلمان رفته اند  هیچگونه سابقه سیاسی ندارند و به قول یکی‌ از بینندگان برنامه فوق این طبيعي است که دیکته نانوشته غلط املایی نداشته باشد اما آقای نادری فرد که خواهر زاده آقای زینالی میباشند پس از ورود به آلمان طی‌ مقالاتی مدام آمریکا و اسرائیل را کشورهای جنگ طلب معرفی‌ کرده و بدون آنکه جمهوری اسلامی را مسبب تهدیدات علیه ایران معرفی‌ نمایند ،سعی‌ در محکومیت اسرائیل و آمریکا میکنند و همزمان هرگونه انتقاد ازطرحهاي رضا پهلوي و و نظرات خويش !را با لحن تهدید آمیزی جواب میدهند که منتقدین باید در فردای آزادی ایران محاکمه و پاسخگو باشند اینجا)

این درحالی‌ است که  روز گذشتهآقای نادری فرد به دلیل تکروی آقای زینالی از جنبش آذربایجان استعفا داده  (اینجا)و بدین شکل اختلاف درون گروهی بین طرفداران و مشاورین مورد وثوق  آقای رضا پهلوی شدت گرفته است واین سوال پیش میاید که چگونه دو نفر در جنبش آذربایجان(دونفره)  نمیتوانند کنار هم بنشینند اما همین دو نفر ادعای کمک به رضا پهلوی برای تشکیل شورای ملی‌ را دارند!؟
آقای مجلسی در برابر سوال‌های مجری برنامه و بینندگان که چرا شاهزاده و افراد دیگر درگیر این طرح نام خود را ز ابتدا علنی نکرده اند از دادن پاسخ به انحأ مختلف سر باز زده و گفتند که برای انتشار فراخوان باید ۱۰ روز صبر کرد (ايشان در ابتداي بحث به جاي ده روز از واژه امروزوفردا استفاده کردند) آقاي مجلسي نفرمودند که چرا فراخوان و اسامی امضا کنندگان و مجریان طرح پنهان نگاه داشته شده اند البته آقای مجلسی عنوان کردند که شبکه سکولار‌های سبز و حزب مشروطه و احزاب دموکرات و کومله کردستان در همان ابتدا انصراف خود را از مشارکت در چنین شورایی اعلام کرده اند این در حالی‌ است که حزب مشروطه به عنوان یکی‌ از احزاب طرفدار آقای رضا پهلوی بشمارميرود و حضور رضا پهلوی در شورا و تشکیلاتی که حزب مشروطه از ورود در آن صرفنظر کنند بعید به نظر می آید .آقای مجلسی در بی‌ اهمیت خواندن انصراف شبکه سکولارهای سبز گفتند که ما خودمان از آنها، هم سکولارتریم و هم سبز تر!
 مجلسی از عضویت  و نقش یک حزب کوچک کردی هم در این شورا خبر دادند اما باز هم اسم این حزب رابه خاطر نیاوردند !
دلیل طولانی شدن اعلام اسامی مبتکرین و امضا کنندگان این شورا چیست؟!به نظر می آید دلیل این امر در عدم استقبال سیاسیون و احزاب برای مشارکت در چنین شورایی می‌باشد   که علاوه بر ریزش در بدنه اولیه شورا در همان ابتدای امر ،دیگران نیز رغبتی برای حضور در چنین تشکلی را ندارند و به همین دلیل مبتکرین شورا که آقاي مجلسي از رضا پهلوي به عنوان اصلي ترين عنصر در تشکيل آن ياد ميکند در تلاش هستند تا تعدادی امضا برای انتشار فراخوان جمع نمایند تا  برای خود وجهه ومشروعيت کسب نمایند .

اینک باید منتظر ماند و دید آیا آقای رضا پهلوی چه موضعي در این رابطه اتخاذ خواهند کرد و آیا سخنان آقای مجلسی در مورد اینکه تنها فرد سر شناس این طرح و تنظیم بیانیه موقّت و منشور ،آقای رضا پهلوی می‌باشد را تایید میکنند یا نه؟
اما آنچه که به نظر میاید هیچ گروه و شخص معتبر سیاسی در تشکیل این شورا  و تنظیم بیانیه  و منشور آن سهیم نبوده اند و این امر میتواند به دو دلیل عمده باشد ؛یا اینکه آقای رضا پهلوی نمیخواهند در شورای ملی‌ ایران شخصی‌ سر شناستر از خودشان باشد و یا اینکه افراد و گروه‌های سر شناس مایل به حضور در چنین شورایی نیستند که دلیل آن هنوز در پرده ابهام می‌باشد.توجه هموطنان را به این مصاحبه با آقای مجلسی در تلوزیون میهن جلب مینمایم.


alef.alefba@yahoo.com

۹ نظر:

  1. اینها که همدیگه رو تحمل نمی‌کنن از جون ملت ایران چی‌ میخوان؟ زینالی که در آلمان دزدی کرد حالا شده مشاور شازده! وای به حال شازده

    پاسخحذف
  2. جناب الف نگار ،هدفم پاسخ دادن به توهین ها و نسبتهای ناروای شما نیست ،ولیکن ابتدا به عرض برسانم که اینجانب هیچگونه ارتباط خانوادگی و نسبت خویشاوندی با آقای لهراسب زینالی ندارم و واقعا تعجب می کنم شمایی که لایه های تاریک تمام حرکتها را اینگونه کنجکاوانه می کاوید ،چطور در این مورد ساده و بدیهی ،دچار اشتباه شده اید!!!!
    ضمنا عملکرد 14 ساله من در عرصه فعالیتهای سیاسی و اجتماعی ،خود گواه بر نوشتن دیکته های فراوانی است که اتفاقا ،همیشه نمره ام 20 نبوده ولیکن در اگثر موارد با نمره ای در سطح بالا قبول شده ام.
    هموطن عزیز،امیدوارم با سعه صدر و رجوع به وجدان خود ،البته اگر داشته باشید . به این توهین ها و تهمتها و در عین حال ایجاد شک و شبهه در حرکت به سمت آزادی ایران عزیزمان ،پایان دهید .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقای نادری فرد که خواهر زاده آقای زینالی میباشند پس از ورود به آلمان طی‌ مقالاتی مدام آمریکا و اسرائیل را کشورهای جنگ طلب معرفی‌ کرده و بدون آنکه جمهوری اسلامی را مسبب تهدیدات علیه ایران معرفی‌ نمایند ،سعی‌ در محکومیت اسرائیل و آمریکا میکنند و همزمان هرگونه انتقاد ازطرحهاي رضا پهلوي و و نظرات خويش !را با لحن تهدید آمیزی جواب میدهند که منتقدین باید در فردای آزادی ایران محاکمه و پاسخگو باشند

      حذف
    2. ۲۷ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۴۴
      آقای نادری فر بسیار خوشحال میشوم سابقه ۱۴ ساله ای‌ که ازآن سخن به میان آورده ايدرا برای من بفرستید تا اگر در مورد سابقه شما دچار اشتباه شده‌ام اصلاح کنم!اما به عنوان یک فرد به شما توصیه می‌کنم لحن تهدید آمیز را کنار بگذارید و با مردم اینگونه صحبت نفرمایید که فردای ایران ال‌ و بل می‌کنید ! فردای ایران سوابق همه بر همه روشن خواهد شد و کسی‌ حق ندارد دیگری را به جرم اظهار نظر تهدید کند .من توهینی نکرده‌ام و فقط در راستای انتشار آزاد اخبار و اطلاعت خواهان روشن شدن حقایق هستم در ضمن به همراه سوابق خود نمراتتان را هم بفرستید تا ببینیم واقعا ۲۰ بوده است؟

      بی‌ صبرانه منتظر ارسال سوابق مبارزاتی تان در داخل کشور هستم .با احترام

      الف نگار

      حذف
    3. نادری فر عزیز این راسم است که سوابق سیاسی‌ها در اینترنت باشد به طور مثال مدت زندان مدت مبارزه و کارهایشان ! از شما چیزی پیدا نکردم میشه در وبلاگتان سوابق خودتان را بزنید

      حذف
  3. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  4. نادری فر کاسه لیس پهلوی ها آخر و عاقبتش اینه.

    پاسخحذف